sofia6e798-ethereal-bohemian-waxwing-robotic-bird-f2ffc52c-ca8b-4762-8149-560cc40a4918

AI немесе адам сияқты ойлаңыз!

AI үш негізі

Адамдардағы сияқты, жасанды интеллект деңгейі оның иесінің дамуына байланысты. Ол күшті немесе әлсіз болуы мүмкін, бірақ оның жұмыс істеу принциптері әрқашан бірдей. Нәтижелерді шығару үшін AI үйренеді, содан кейін себептерді, содан кейін жаңа тәжірибе негізінде өзін-өзі реттейді.

Процестің бірінші кезеңі – оқыту – ақпараттың үлкен көлемін талдауды және оны өңдеу ережелерін құруды қамтиды. Компьютер немесе робот әртүрлі деректерді – мәтінді, графиканы, бейнені, дыбыстарды қабылдайды. Бұл кезеңде бағдарлама нақты тапсырмаларды шешу үшін ақпаратты қалай өңдеуге болатыны туралы нұсқаулар береді. Екінші кезеңде – пайымдау – машина оңтайлы нәтиже алу үшін ең жақсы алгоритмді таңдайды. Бұл кезеңде компьютер немесе робот алынған деректер сценарийінің барысын болжайтын нәтиже шығарады.

Бұл оқиғаның соңы болуы мүмкін сияқты... Бірақ «интеллект» ұғымының өзі шексіз дамуды білдіреді, сондықтан нәтиже шығарылғаннан кейін жүйе өзін-өзі түзету режиміне ауысады. Өзін-өзі реттеу - бұл жаңа тәжірибе алу арқылы бастапқы сценарийлерді дәл баптау. Бұл машиналық талдауды адам интеллектіне жақындататын оқу қабілеті.

Жасанды интеллект IQ

AI «мүмкіндіктері» немесе мүмкіндіктері оның деңгейіне байланысты. Дәлірек айтқанда, берілген үш кезеңнің әрқайсысының алгоритмдерін бағдарламалау тереңдігі және есептерді шешу мүмкіндіктері туралы.

Үш мысал:

  • Чатботтың тұтынушының интернет-дүкендегі тауарлардың бар-жоғы мен бағасы туралы сұрауына жауабы;
  • Миллионнан астам халқы бар қала маңындағы таксилерге сұранысты болжау;
  • Белгілі бір шешімдердің қабылдануына байланысты өңірлердегі қоғамдық көңіл-күйдегі өзгерістерді бағалау;

 

Бұл үш тапсырма әртүрлі мүмкіндіктерді ғана емес, сонымен қатар енгізуді өңдеудің басқа деңгейін талап етеді.

Мақсаттар мен оларға жету әдістеріне қарай АИ бастапқыда тар (немесе әлсіз) және кеңейтілген (немесе күшті) болып бөлінеді. Әлсіз AI негізінен белгілі бір мәселені шешуге арналған болса, күшті AI бейтаныс жағдайда адамдарға тән логиканың күрделі түрлерін пайдалана алады.

Эволюция және болашақ

Сарапшылар AI төрт негізгі класын анықтады, олар кейін кіші түрлерге бөлінеді.

Жадысы жоқ және белгілі бір тапсырманы шешуге бағытталған реактивті машиналар. Олар көптеген нұсқаларды шебер пайдалана алады және тіпті адам шеберлерімен де бәсекелесе алады. Бірақ айтарлықтай шектеу бар: мұндай AI жаңа сессияда алынған тәжірибені пайдалана алмайды. Реактивті машиналар барлық айнымалылар белгілі процестерді талдауға арналған және олар жіктеу мен тануды өңдей алады. Алайда, олар толық емес ақпаратқа немесе кезеңдерді, тарихты және т.б. талдауға байланысты тапсырмаларда дәрменсіз.

Күрделі классификациядан басқа, жады шектеулі AI болжау және пайымдау тәжірибесін пайдалана алады. АИ-нің бұл түрі өздігінен жүретін автомобильдерде және ғылыми болжау жүйелерінде қолданылады. Оның осалдығы – бөгде құндылықтар мен жағымсыз мысалдар. Қазіргі уақытта АИ-нің бұл түрі белгілі интеллектуалды жүйелердің шегі болып табылады.

Сонымен қатар, АИ-нің келесі түрлері немесе ұрпақтары сипатталған, бірақ олар әлі де тек жобаларда немесе бөлек блоктарда бар:

«Сана теориясы» психологиялық терминінің принципі бойынша жұмыс істейтін АИ эмоцияларды түсінетін әлеуметтік интеллектке ие болады. Мұндай AI бар роботтар адам әрекеттерін қолдау және басқару үшін адам командаларының бір бөлігі бола алады. Мұндай роботтар адамдардың ниеті мен мінез-құлқын түсініп, жағдай өзгерген кезде мінез-құлықты болжауға және сөзбен немесе басқа да білдіру формалары арқылы адамның шынайы ниетін көре білуі керек.

Өзін-өзі танумен AI. Виртуалды интеллекттің бұл түрі қазірдің өзінде өзін-өзі сезінуге ие. Жасанды интеллекттің бұл түрі адамзат үшін ең қауіпті болып саналады, сондықтан ғалымдардың көпшілігі онымен тәжірибе жасауды ескертеді.

Болашағы бар тауашалар

AI адам қызметінің ең маңызды салаларын сенімді түрде алып жатыр. Оның қатысуы денсаулық сақтау, білім беру, бизнес, қаржы және банк секторлары, құқық, өндіріс, көлік, қауіпсіздік және т.б. салаларда байқалады. Бұған құжаттарды талдау және түзету, клиенттермен байланысу, деректерді енгізу, сондай-ақ нарық динамикасының күрделі болжамдары, көп сатылы қауіпсіздік жүйелерінің әрекеті және т.б.

Мысалы, денсаулық сақтау саласында AI пациенттермен сұхбаттасып қана қоймайды, сонымен қатар бастапқы тексерулер жүргізіп, тіпті диагноз қоя алады. Сонымен қатар, кейбір AI жүйелері пандемияны, соның ішінде қазіргі коронавирустық инфекцияны болжау және күресу үшін қолданылады.

Өндіріс пен бизнес автоматтандыру, тұтынушылармен чат-боттар арқылы байланысу, қауіпсіздікті күшейту және өз дамуын болжау үшін AI пайдаланады. Көлік секторы бұған трафикті басқару жүйесін, сондай-ақ төтенше жағдайларды болжау мен қарсы тұруды қосады.

Білім беру саласында AI тесттерді, викториналарды, емтихандарды тексеру үшін және оқу процесінде қолданылады. Қаржы секторында AI клиенттерге кеңес беру және тіпті транзакцияларды орындау үшін қолданылады. Банк секторында, жоғарыда аталған стандарттардан басқа, AI несие беру бойынша шешімдер қабылдау және перспективалы инвестициялық тауашаларды талдау үшін қолданылады. Құқықтық секторда AI құжаттарды күнделікті тексерулер мен түзетулердегі адам мамандарын ауыстырады.

Қазіргі уақытта ең перспективалы тауашаларды бірі әлеуметтік мәселелерді немесе эмоционалдық интеллектке қатысты мәселелерді болжау және шешу үшін интеллектуалды жүйелерді дамыту болып табылады («Сана теориясы»). Сарапшылардың пікірінше, жақын болашақта жер бетіндегі барлық үкіметтердің оннан бір бөлігі жасанды популяциялар мен күрделі субмәдени мінез-құлық үлгілері бар AI-ны тиімді мемлекеттік басқарудың симуляторы ретінде пайдаланады.

Тағы бір өзекті AI әзірлемесі білім графиктері болып табылады, бұл нақты әлем нысандарының (нысандар, оқиғалар, жағдайлар, тұжырымдамалар) ең күрделі өзара байланысы болып табылатын семантикалық желі. Бұл зерттеу талдау қолданылатын кез келген сала үшін, сондай-ақ медицина, білім беру және басқа салаларда сату стратегияларын, ұсыныс механизмдерін жетілдіру үшін өте қажет болады.