pexels-googledeepmind-174849751

Адамдар ChatGPT-ті қалай пайдаланады 🤔

Кіріспе

Технология біздің әлемімізді түсіну қиын қарқынмен өзгертуде. Кеше ғана смартфондар керемет сияқты көрінді, ал бүгін біз жасанды интеллектті ғылыми фантастикадан тыс нәрсе емес, күнделікті өміріміздің бір бөлігі ретінде талқылап жатырмыз. 🤯

Соңғы кездері ChatGPT-тің пайда болуы сияқты басқа ешбір технология соншалықты қызықтырмаған шығар. Бірнеше айдың ішінде ол біздің өмірімізге еніп, мінсіз жеке көмекші, тамаша тәлімгер, шаршамайтын бағдарламашы немесе тіпті сезімтал әңгімелесуші серіктес болуға уәде берді.

Сала сарапшылары экономикалық модельдер мен жасанды интеллектті пайдаланудың этикалық салдарын талқылап жатқанда, сұрақ туындайды: миллиондаған қарапайым пайдаланушылар бұл құралды қалай пайдаланады? Біз шынымен де маңызды мәселелерді шешіп, жұмыс процестерін оңтайландырып жатырмыз ба, әлде одан Instagram фотосуреттеріне күлкілі жазулар ойлап табуын сұрап жатырмыз ба?

Photo by fauxels

Ақыры болжамдардан асып түсу үшін OpenAI (ChatGPT құрған компания) зерттеушілері Дьюк және Гарвард ғалымдарымен бірлесіп, 700 миллионнан астам пайдаланушының нақты әңгімелеріне негізделген ауқымды зерттеу жүргізді. Осы бұрын-соңды болмаған деректердің арқасында зерттеушілер көбінесе бұрмаланған көрініс беретін дәстүрлі сауалнамалардан асып түсіп, нақты пайдаланушы мінез-құлқына назар аудара алды.

Зерттеу пайдаланушының құпиялылығына барынша құрметпен жүргізілгенін атап өту маңызды. Талдау тек жинақталған, анонимделген деректерге негізделген және қауіпсіз «деректерді тазалау бөлмесі» хаттамасын қолдану арқылы жүргізілді. Бұл ешқандай жеке хат-хабарларды адамдар оқымағанын білдіреді.

Бұл мақалада біз осы зерттеудің нәтижелеріне тереңірек үңілеміз (толық нұсқасы сілтемеде қолжетімді) және ChatGPT қолданудың қиял емес, нақты көрінісін қарастырамыз. Дайын болыңыз, кейбір нәтижелер сізді таң қалдырады. 🫢

 

Жасанды интеллект қалай күнделікті әдетке айналды

ChatGPT жаңалықтарда «жарылған» сәтті бәріміз есімізде сақтаймыз. Көп ұзамай бұл құрал қызықты жаңалықтан жұмыс күніміз бен жеке өміріміздің бір бөлігіне айналды. Жасанды интеллекттің әлемді жаулап алу жылдамдығы тұтынушылық технологиялар тарихында бұрын-соңды болмаған.

Photo by Andrea Piacquadio

Революцияның ауқымын түсіну үшін апта сайынғы белсенді пайдаланушылардың көрсеткіштеріне қараңыз:

  • Іске қосылғаннан кейін бес күн өткен соң (2022 жылдың 5 желтоқсанына дейін) 1 миллионнан астам пайдаланушы тіркелді.
  • Бір жылдан кейін бұл сан 100 миллионнан асты.
  • Екі жылдан кейін ол 350 миллионға жетті.
  • 2025 жылдың шілдесіне қарай ChatGPT апта сайынғы белсенді пайдаланушыларының жалпы саны 700 миллионнан асты, бұл әлемдегі ересек тұрғындардың шамамен 10%-ын құрайды.

Белсенді пайдаланушылардың өсу кестесі, әсіресе 2025 жылы, жылдам, дерлік тік өсімді көрсетеді, бұл технологияның үздіксіз және кеңінен енгізілуін көрсетеді.

Белсенді пайдаланушы диаграммасы

 

Неліктен адамдарға ChatGPT қажет? Күтпеген жаңалық

Егер сіз пайдаланушылардың көпшілігі жұмыс тапсырмаларын жеделдету, есептер жазу немесе Excel электрондық кестелерін оңтайландыру үшін ChatGPT пайдаланады деп ойласаңыз, таң қалуға дайындалыңыз. Зерттеушілер жинаған статистика таңқаларлық теңгерімсіздікті көрсетеді, бұл жасанды интеллект біздің әмбебап жеке көмекшімізге айналғанын, ал оның кәсіби рөлі екінші планға шыққанын көрсетеді.

2025 жылдың маусым айындағы деректерге сәйкес, жұмысқа қатысы жоқ хабарламалардың үлесі тұтынушылардың жалпы пайдалануының 73%-ына дейін күрт өсті. Керісінше, кәсіби міндеттерді орындау үшін пайдалану 27%-ды құрады.

📌 Зерттеуге сәйкес, төрт әңгіменің үшеуі кеңсе тапсырмаларына емес, жеке өмір мәселелеріне қатысты.

Сұраныстарды бөлу (жұмыс сұраныстары және жеке сұрақтар)

Миллиардтаған әңгімелерді талдағаннан кейін, зерттеушілер барлық сұраулардың шамамен 78%-ы үш негізгі тақырыпқа бағытталғанын анықтады:

  1. Ең көп таралған санат - практикалық нұсқаулық 🧰. Ол адамдардың нұсқаулық, күнделікті немесе қаржылық мәселелерді шешу бойынша кеңес немесе өмірлік қиын шешімдер қабылдауда қолдау алу үшін жасанды интеллектке жүгінетін барлық жағдайларын қамтиды.
  2. Екінші басым сала - ақпарат іздеу 🔍. Қазір көптеген пайдаланушылар ChatGPT-ті дәстүрлі веб-іздеуге балама ретінде пайдаланады, іздеу жүйелеріндегі шексіз сілтемелерді сүзудің орнына модельдің жауаптарының әңгімелесу және бағытталған форматын қалайды.
  3. Үшінші негізгі санат - Жазу 📝. Ол әмбебап және жұмыс құжаттарын да, жеке мәтіндерді де жасауды қамтиды.

Әңгімелерді байланыс тақырыптары бойынша бөлу

Қызығы, бастапқы күтулерге қарамастан, ең көп жарнамаланған жасанды интеллект мүмкіндіктерінің кейбірі жалпы пайдаланудың елеусіз үлесін құрайды. Мысалы, компьютерлік бағдарламалау барлық есептердің тек 4,2%-ын ғана құрайды, бұл сарапшылар болжағаннан айтарлықтай төмен.

 

Пайдаланушы ниеттері

ChatGPT пайдалануын тек әңгіме тақырыптарына негіздеп талдаған кезде, біз суреттің тек бір бөлігін ғана көреміз. Жасанды интеллекттің шынайы, терең құндылығын түсіну үшін зерттеушілер хабарламаларды мазмұны бойынша емес, пайдаланушының қалаған ниеті бойынша жіктеуді шешті. Олар үш негізгі санатты анықтады:

  • 🙋‍♀️ Орындау. Бұл пайдаланушының «маған электрондық пошта жаз», «осы абзацты аудар» немесе «идеялар тізімін жасау» сияқты белгілі бір тапсырманы орындағысы келетін хабарламаларын қамтиды.
  • 🤷‍♂️ Сұрау. Бұл санатқа «бұл жағдайда ең жақсы таңдау қандай?» немесе «маған бұл күрделі тұжырымдаманы түсіндіріп беріңізші» сияқты шешім қабылдау үшін қажетті басшылық, кеңес немесе ақпарат іздейтін хабарламалар кіреді.
  • 💁 Өз ойын білдіру. Бұл ең кіші санат және пайдаланушының белгілі бір әрекетті немесе ақпаратты сұрамай-ақ көзқарастарын немесе сезімдерін білдіретін хабарламаларды қамтиды. 

📌 Бұл ниеттердің таралуы өте айқын: ол ChatGPT-тің орындаушыдан гөрі кеңесші екенін көрсетеді.

Барлық хабарламалардың жартысына жуығы немесе шамамен 49% «Сұрау» санатына жатады, ал нақты тапсырмаларды орындауға сұраныстар шамамен 40% құрайды. Бұл артықшылық көптеген пайдаланушылардың жасанды интеллектті шешім қабылдау және ойлану үшін қуатты құрал ретінде пайдаланатынын көрсетеді.

Пайдаланушының ниетіне сәйкес хабарламаларды тарату

Ең бастысы, уақыт өте келе динамика бұл үрдісті растайды. Соңғы бір жылда «Сұрақтар» санатын пайдалану нақты әрекеттерді орындауға қарағанда айтарлықтай жылдам өсті. Бұл тұрақты өзгерісті білдіреді: адамдар жасанды интеллектті тек орындауға емес, ойлауға және таңдауға көмектесу қабілеті үшін барған сайын бағалайды.

 

Өзара әрекеттесу сапасы және жасанды интеллектке деген сенім

Белсенді пайдаланушылар мен хабарламалардың өсуі сөзсіз әсерлі, бірақ OpenAI сарапшылары өз зерттеуінде осы өзара әрекеттесулердің сапасын және пайдаланушылардың алған жауаптарына сенетін-сенбейтінін бағалауды шешті.

Жауаптардың сапасын бағалау үшін зерттеушілер пайдаланушының диалогтағы келесі жауабын талдайтын және оны үш санатқа бөлетін автоматтандырылған жіктеуішті пайдаланды: Жақсы, Жаман және Белгісіз.

2024 жылдың соңында жақсы өзара әрекеттесулердің үлесі шамамен 48% болды, бірақ 2025 жылдың шілдесіне қарай ол 57%-дан асты. Бұл модель сапасының тұрақты жақсарғанын және пайдаланушылардың жауаптарына деген сенімінің артқанын көрсетеді.

Хабарлама сапасын бағалау

Бір қызығы, бұл жоғары қанағаттанушылық біркелкі емес. Зерттеушілер бұрын талқылаған екі негізгі пайдаланушы ниеті: сұрау (кеңес сұрау) және орындау (тапсырманы орындау) арасындағы сападағы түбегейлі айырмашылықты анықтады.

  • Пайдаланушылар шешім қабылдауда басшылық, ақпарат немесе көмек сұрайтын «Сұрау» санатындағы хабарламалар «Іске асыру» санатындағы хабарламаларға қарағанда сапасы жағынан жоғары бағаланды.
  • Төмен қанағаттанушылық көрсеткіштері белгілі бір, көбінесе техникалық әрекетті орындау қажеттілігі басым болатын салаларда тіркелді. Бұл ChatGPT кодты немесе мәтінді өңдей алмайды дегенді білдірмейді; керісінше, бұл пайдаланушылардың модельден олар үшін тапсырмаларды орындауды сұраған кезде жоғары және маңыздырақ күтулері бар екенін көрсетеді.

 

Пайдаланушы профилі. ChatGPT трендтерін кім жасайды?

Жасанды интеллекттің танымалдылығының таңғажайып өсуі осы технологияны күнделікті өміріне енгізген пайдаланушылардың кең ауқымынсыз мүмкін болмас еді. OpenAI зерттеулері бізге ChatGPT орташа пайдаланушысының портретін белгілеуге мүмкіндік берді.

ChatGPT іске қосылғаннан кейін бірден жасанды интеллектпен байланыс негізінен ер адамдар болғанын атап өту қызықты. Алғашқы кезеңдерде белсенді пайдаланушылардың шамамен 80%-ының есімдері дәстүрлі түрде ер адамдар болып саналды. Дегенмен, бір жыл ішінде бұл гендерлік алшақтық тек азайып қана қоймай, толығымен жойылып кеткен болуы мүмкін. 2025 жылдың шілдесіндегі жағдай бойынша апта сайынғы белсенді пайдаланушылардың жартысынан көбінің есімдері әдетте әйел адамдар болып саналды. Бұл модельдің бастапқы «техникалық» аудиториясынан асып, екі жыныс үшін де әмбебап құралға айналғанының айқын дәлелі.

Photo by Michelangelo Buonarroti

Жасы бойынша ChatGPT-ті жастар ең белсенді пайдаланады. Ересек пайдаланушылар жіберген барлық хабарламалардың жартысына жуығы 26 жасқа толмаған адамдардан келген. Зерттеушілер соңғы айларда егде жастағы пайдаланушылар үлесінің артуын тіркегенімен, ChatGPT жас буын арасында ең танымал болып қала береді.

Географиялық тұрғыдан алғанда, ғалымдар таңғажайып жаңалық ашты. Соңғы бір жылда ChatGPT-ті пайдалану төмен және орта табысты елдерде ең жылдам өсті. Бұл елдердің халқы үшін ChatGPT бұрын қолжетімді болмаған ақпарат пен қолдауға қол жеткізуді қамтамасыз ететін қуатты білім беру ресурсы және кеңесшісі бола алады.

 

🙈 Оқуға тым жалқау жандар үшін. Негізгі тұжырымдар

  • 👥 ChatGPT аптасына 700 миллионнан астам белсенді пайдаланушыға жетті, бұл әлемдегі ересек тұрғындардың шамамен 10%-ына тең және бұрын-соңды болмаған өсу қарқынын көрсетіп отыр.
  • ChatGPT-пен өзара әрекеттесудің шамамен 73%-ы жұмысқа байланысты емес, бұл модельдің тек кәсіби тапсырмалар үшін емес, негізінен күнделікті өмірде қолданылатынын көрсетеді.
  • Ең көп таралған пайдалану жағдайлары үш санатқа бөлінеді: практикалық кеңес алу, дәстүрлі веб-іздеуге балама ретінде ақпарат іздеу және әртүрлі мәтін түрлерін жазу.
  • БАҚ-тағы шуға қарамастан, компьютерлік бағдарламалау 👨🏻‍💻 сұраныстардың тек 4,2%-ын құрайды.
  • Пайдаланушы ниетінің талдауы хабарламалардың 49%-ы кеңес немесе түсініктеме алуға бағытталғанын көрсетеді 🙋‍♀️ (Сұрау), ал шамамен 40%-ы нақты тапсырмаларды орындауға бағытталған (Іске асыру); қалғандары эмоционалды немесе жеке мазмұндағы хабарламалар.
  • Жауаптардың сапасы мен модельге деген сенім деңгейі үнемі артып келеді: оң өзара әрекеттесудің үлесі 🙂 2024 жылдың соңындағы 48%-дан 2025 жылдың шілдесінде 57%-дан астамға дейін өсті.
  • Пайдаланушыларды жыныстық бөлу айтарлықтай өзгерді: бірінші жылы белсенді аудиторияның шамамен 80%-ы ерлер болса 👨‍💼, 2025 жылдың ортасында пайдаланушылардың жартысынан көбі әйелдер.
  • 🧑🏻 Жастар - ең белсенді топ. Барлық хабарламалардың шамамен жартысы 26 жасқа толмаған адамдардан келеді, дегенмен барлық жас топтарында өсім байқалады.
  • ChatGPT пайдаланудың ең динамикалық өсуі төмен және орта табысты елдерде 🌍 болып жатыр, мұнда модель білім беру және кеңес беру үшін қолжетімді құрал ретінде қызмет етеді, жергілікті ресурстардың жетіспеушілігін ішінара өтейді.